International Winter Academy – Words and Ageing, organitzada per la Universitat de Barcelona (Grup GISME) en col·laboració amb el Eit Health en el marc del Projecte CCentre. Un projecte europeu que es va iniciar fa dos anys amb l’objectiu de generar coneixement, formació i innovació en l’àmbit de la salut, l’envelliment actiu i el benestar centrat en la ciutadania.

Tres intensos dies en què CosmoCaixa s’ha convertit en escenari de trobada, intercanvi i reflexió per a nombrosos professionals vinculats als serveis de cura i salut de les persones grans, representants de la societat civil, acadèmics, representants de l‘EIT Health (Universitat de Newcastle , Universitat de Copenhaguen i Leyden Academy, entre d’altres) i institucions públiques i privades representatives.

La International Winter Academy, que ha vingut precedida de dues fases de formació en els diferents col·legis professionals, ens ha ofert un interessant programa amb ponències, taules rodones i tallers dirigits a conèixer la Narrativa com a eina potent per millorar la resposta professional davant l’envelliment i el benestar de les persones

En aquest context, Associació Ajudam Predegent ha participat activament de la jornada amb la ponència a la Winter Academy 2018 “L’experiència Mira, Pensa, Recorda: joc de taula en DCL” a càrrec de la Dra. Carme Pous, presidenta de l’entitat.

La Dra. Pous va explicar el recorregut de l’entitat en aquests últims 12 anys dedicats a millorar tant la qualitat de vida de les persones amb pèrdues de memòria com la de les seves famílies i els efectes positius que genera en el procés de la malaltia. Les conclusions han estat avalades amb la presentació dels resultats preliminars de l’estudi realitzat per la investigadora Valentina Canella (Projecte CCenter UB) sobre l’impacte que genera la metodologia desenvolupada per Associació Ajudam en els usuaris que participen en el programa d’estimulació cognitiva en deteriorament cognitiu lleu.

L’estudi destaca de favorable aspectes molt significatius:

•  Coordinació eficaç amb recursos territori.
  • Selecció del grup adequada.
  • Activitats preferides són de tipus grupal.
  • Bona percepció de l’estat de salut (per part dels usuaris).
  • Desenvolupament capacitat d’empatitzar.
  • Concepte de família aplicat al grup.
  • Reconeixement a la tasca del professional.

Els resultats finals seran presentats durant el primer trimestre del 2019.

La presentació va anar acompanyada també per un Workshop que va donar a conèixer en profunditat la marca social Mira, Pensa, Recorda creada per l’entitat amb l’objectiu de produir jocs de taula especialment dissenyats per estimulació cognitiva i adaptats a capacitats alhora que fugen del infantilisme, evitant edadismes i dignificant a la gent gran.